0
grafika

server.equilibrie.cz:5121

online

grafikagrafika

Herní čas: 07. 05. 1223 11.51

grafika
grafika
grafika
grafika
Vylepšení krajiny
grafika
Systémy
grafika
Kouzla, magie a modlitby
grafika
Dovednosti a odbornosti
grafika
Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť
grafika
Vylepšení AI
grafika
Craft
grafika
Různé drobnosti
grafika
Možnosti pro vyspělé hráče
grafika
DM nástroje

Equilibrie nabízí

předchozí další


Equilibrijský dungeon spawn


náhled Kategorie Systémy
Zdroj Equilibrie
Stav Aktivní
P
rakticky veškerý Bioware spawn v modulu byl nahrazen DNG spawnem. Na co se můžete těšit a čeho se obávat? Předně DNG spawn nahradil až na výjimky kompletně pro Equilibrii nevyhovující Bioware spawn.

DNG spawn je z drtivé části používán pro spawnování potvor v dungeonech a jiných podzemně/krytých místech. Někdy je kombinován s NPC spawnem. Na povrchu je z drtivé části používán NPC spawn, výjimkou jsou oblíbení krabíci a smečky roztomilých chundelatých jezevců.

Stručná charakteristika DNG spawnu:
  • Lineární závislost síly spawnu na levelu postav byla nahrazena logaritmickou škálovatelnou s nastavitelným koeficientem - odstraňuje problém přesíleného spawnu pro hi-lvl postavy.

  • Inteligentní výpočet síly spawnu, v potaz se bere nejenom levely postav (irelevantní zda v družině nebo ne), ale i typ povolání (např. klerici terminátoři mají spawn posílený), přítomnost summonů, přítelíčků, familiárů a jiných ovládaných NPC.

  • Síla spawnu je nastavitelná jak lokálně prostorově (místo od místa) tak lokálně bestiově (bestii od bestie) tak i globálním celomodulovým koeficientem. Nastavení síly bestie neovlivňuje množství získaných xp při jejím zabití.

  • Rychlost respawnu bestií je možné řídit jak lokálně tak globálně. Standardně je nastaveno 24 hodin (tj. 4 reálné hodiny).

  • Po opuštění lokace poslední hráčskou postavou proběhne odstranění NPC naspawnovaných DNG spawnem pokud nepronásledují prchající postavy, zároveň se resetnou odpovídající spawnovací místa. Tj. pokud postavy vybijí dvě spawnovací místa zcela, na třetím nechají žít bestii co je zažene a na čtvrtém si jich naspawnované bestie nevšimnou, tak první dva body zůstanou vybité i po útěku postav před tou jednou bestií co je bude pronásledovat z lokace do lokace a u čtvrtého bodu budou bestie smazány a bod resetnut - příště se spustí a naspawnuje opět. Toto při zanechání vysoké realističnosti markantně snižuje zátěž serveru.

  • Dungeon je možné rozdělit dle libovůle WB na logické celky ve kterých se spawnují NPC naráz a to při vstupu do celku z libovolného směru. Tj. jeden spawnovací trigger umožňuje spustit spawn na více spawnovacích místech a těchto triggrů může být neomezeně mnoho. Toto odstraňuje hned několik chyb - bestie si mohou navzájem v oblasti pomáhat, pokud jsou komunikativní tak se mohou svolávat z různých chodeb k místu boje atd... Zároveň je potlačeno spawnování bestií za zády při opouštění dungeonu, teď se prostě naspawnují před skupinkou jakmile začnou vstupvat do nějaké takové spawn-oblasti.

  • Inteligentní výpočet skladby naspawnovaných bestií s prvkem náhodnosti. Pokud stejná postava spustí dvakrát stejný spawnovací trigger tak pravděpodobně obdrží jinou skladbu bestií (+/- cca 20% síly). Jako základ je použit hladový algoritmus.

  • Je možné nastavit 4 typy spawnu a to u každé bestie na jednom spawnovacím bodu - automatický, unikátní (bestie bude vždy), pravděpodobnostní a automatický jedinečný (automatický výpočet ale pokud bude tak jen jedna).

  • Nastavitelný nemezený počet spawnovaných bestií (moc se nepoužívá). U Bioware spawnu bylo možné jedním bodem naspawnovat nanejvýše 8 bestií.

  • Penalizace pro samotáře vybíjející dungeony (s vysokou pravděpodobností creepeři). Je detekován počet postav jenž přichází do dungeonu a podle jejich počtu je upravena síla spawnu. Jako postavy nejsou detekováni přítelíčci, zvířecí společníci, summoni a jiná ovládnutá havěť. Samotář je penalizován posílením spawnu o +90%, dvojice +60%, trojice +30%. Čtveřice a víc je bez penalizace.

  • DM mají možnost DNG spawn v lokaci jednoduše vypnout či opět zapnout, což je ideální pro questy.
Důležité V nejbližší době bude probíhat testování jak globálního nastavení síly spawnu tak balancování ohodnocení síly jednotlivých bestií, takže na to pamatujte - spawn se po spuštění může chovat nevyváženě.