Systém smrti
| Kategorie
| Systémy
|
Zdroj
| Equilibrie
|
Stav
| Aktivní
|
ystém smrti Equilibrie je opět zcela unikátní a těsně provázán s pozadím a geografií světa.
Až na drobné výjimky platí z IC hlediska stejně i pro NPC postavy.
Pakliže je postava raněna a její životy poklesnou pod nulu padá v mdlobách na zem. Pakliže
nebude dále zraňována a její životy nepoklesnou pod -10 životů tak je šance, že se její
krvácení zastaví a postava se samovolně vzpamatuje. Pakliže její životy poklesnou
pod -10 životů postava umírá.
Mrtvou postavu je možné oživit pomocí některého z oživovacích kouzel nebo pomocí svitku oživení,
který s jistými potížemi může přečíst libovolná postava (ale nemusí se to podařit).
Takovéto oživení je penalizováno nejmenší ztrátou zkušeností a i po něm je postava zmatená
dezorientovaná a se ztrátou paměti zhruba hodinu zpět.
Z pohledu světa, je sice postava v tuto chvíli mrtvá, ale její duše doposud neopustila tělo.
Jakmile se duše rozhodne opustit mrtvé tělo (hráč stiskne tlačítko Znovuobjevení/Respawn), tak
je duše včetně všech předmětů dané postavy přenesena na Druhou stranu. Svět mrtvých
jenž je tvořen lávkami a tunely na spodní straně Desky. Opuštění těla je penalizováno
střední částkou zkušeností.
Zde získává duše nové tělo, jenž není prozatím zcela skutečné, ale může být dokončeno.
Mezitím na místě smrti postavy zůstává její původní tělo zcela bez předmětů jen s nějakými
hadry na sobě. Toto tělo je možné vzít a odnést do chrámu, kde je možné jej nechat oživit.
V takovém případě je duše postavy společně s jejími předměty přemístěna zpět do původního
těla a ne zcela skutečné tělo z druhé strany je použito na vyléčení ran těla původního.
Toto oživení není penalizováno na zkušenostech.
Postava má možnost i projít na Druhé straně Znovuzrozením. Dostaví se před Soud avatarů,
který dle její aury vymezí cenu ve zkušenostech jenž bude postava muset za Znovuzrození
zaplatit. Postavy s vyšší aurou jsou zvýhodněny. Po projití Znovuzrozením je zničena
mrtvola postavy na povrchu Desky a postava je včetně svých věcí přenesena do chrámu ve
kterém si spoutala duši s tímto místem.
To zda se podaří u NPC postav milost Znovuzrození závisí jak na auře postavy a její vůli,
ale také i na jejím věku. Většina NPC postav žijící na Desce spořádaným životem se tak
dožívá vysokého věku ačkoliv několikrát např. mohly již navštívit Druhou stranu.
Na Druhé straně má duše v novém těle možnost zničit své tělo na povrchu Desky a znemožnit
tak své oživení. Hráč se může rozhodnout i pro permanentní smrt, kdy jeho postava zůstává
navěky na Druhé straně. Na Druhé straně se nedá žít dlouho, duše postupně opouští tělo
postavy a zanechává za sebou i své vzpomínky. Za čas se tak duše zemřelého může znovuzrodit
v dítěti na povrchu Desky, ale zcela bez paměti. Paměť spolu s ne zcela skutečným tělem a předměty
zůstává trvale na Druhé straně. Je zde tak možné potkat bloudící těla bez duše, jenž si sice
pamatují svůj předchozí život, ale postrádají jakékoliv motivace, cíle, emoce či názory.
Tento systém a pojetí smrti odstraňuje prakticky všechny hlavní paradoxy a stírá rozdíl
mezi hráčskou postavou a NPC obyvatelem světa.
V případě, že se postava ocitne po zabití jinou postavou na Druhé straně je vyžadováno setrvání
postavy zabivé v CvC (netýká se tedy smrtí v boji s bestiemi) zde po nějakou dobu. Postavu lze běžně
oživit kouzlem či donesením do chrámu. Vztahuje se jen a pouze na milost Znovuzrození
při odevzdávání mince Vykonavateli. Je tak zabráněno, aby zabitá postava ihned vstala z mrtvých.
Druhá strana je příslušně upravena, aby zde přežily i postavy zcela bez prostředků.
Doba jenž je nutné setrvat na Druhé straně je silně závislá na auře oběti:
- Černá - 168 dnů (28 reálných dnů)
- Temná - 84 dnů (14 reálných dnů)
- Tmavě šedá - 42 dnů (7 reálných dnů)
- Neutrální šedá - 30 dnů (5 reálných dnů)
- Světle švětlá - 24 dnů (4 reálné dny)
- Bílá - 12 dnů (2 reálné dny)
- Zářivá - 6 dnů (1 reálný den)