Vylepšení krajiny | Systémy | Kouzla, magie a modlitby | Dovednosti a odbornosti | Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť | Vylepšení AI |
Craft | Různé drobnosti | Možnosti pro vyspělé hráče | DM nástroje |
Equilibrie nabízí
- Systém zisku zkušeností
- Systém smrti
- Systém aury
- Dotvoření postavy (EXTRAS)
- Systém opotřebení
- Realistická mincovní měna
- Obchody s možností vyzkoušet si věci
- Pronájem pokojů, bytů a domů
- Systém hladu a žízně
- Systém únavy
- Dva typy spánku - spánek a meditace
- Systém opilosti a kocoviny
- Systém nemocí
- Systém zranění
- Systém mzdy
- Systém teploty a počasí
- Drogy a závislosti
- Prokleté předměty
- Realistická lodní doprava
- Systém vodních ploch
- TIS - informační systém na OOC přechodech
- Zakopávání a vykopávání věcí
- Dynamický pravděpodobnostní spawn pastí
- Dynamický pravděpodobnostní spawn NPC
- Equilibrijský dungeon spawn
- Nová generace nástěnek a pošta
- Možnost psát knihy přímo ve hře
- Bankovní účty
- Hybridní perzistence předmětů
- Systém časovače
- Aktivní poklady a nové zámky
- Nápověda
- PLACOS
Systém zisku zkušeností
Každá postava získává jednou za minutu určitou částku zkušeností. Tato částa je závislá na rase a vyspělosti postavy. Starší postavy (na vyšších levelech) získávají méně až posléze vůbec nic. Rychlost výuky závisí i na rase - elfové získávají menší částky, ale úbytek se vzrůstajícím levelem postavy je nejmenší. Lidé, půlčíci, gnómové a půlelfové získávají středně velikou částku zkušeností se standardním úbytkem. Trpaslíci a půlorkové získávají vyšší částky, ale s velkým úbytkem. Zatímco tedy např. trpaslík relativně rychle nabere zkušenosti, tak za nějakou dobu narazí na svoje rasové omezení - víc se prostě sám nenaučí. Naproti tomu elf se učí mnohem pomaleji, ale celý svůj život. Systém je vybalancován tak, aby např. lidská postava dosáhla 12. úrovně za 50 dní při hraní 4 reálné hodiny denně. Systém dokáže detekovat nehýbající se postavy (pravděpodobně AFK) a těm přestane udělovat zkušenosti. Taktéž v případě podezření o snahu obejít systém je vypisováno upozornění na DM tabuli. Pro reaktivaci nabíhání zkušeností se stačí pohnout, použít nějaký předmět nebo provádět činnost dolování či sběru. Systém bohužel z principu nemůže umět detekovat mluvení postavy. Pro podporu postav hrajících ve skupinkách je vytvořen zvláštní bonus, který se přidává k obdržené zkušenostní částce, pokud je v blízkosti i jiná postava, která je viditelná. Tj. není neviditelná nebo skrytá. Tak je zaručena ochrana špehů před OOC prozrazením. Tento bonus je z mnoha důvodů - RP hra pochází zejména z interakcí hráčská postava vs. hráčská postava ať již z jakéhokoliv důvodu. To zejména začínající hráči nemusí vědět a proto je tento bonus může bezbolestnou cestou navést k objevení RP hry ve solečnosti jiných postav. Systém tak zohledňuje starší postavy a odstraňuje syndrom "hrdinů bez historie". Podle pozorování také odstraňuje množství nešvarů typu "teď se vyexpím a pak budu hrát RP" nebo "zabiju ještě 3 orky a mám level" či zcela odstraňuje vybíjení NPC bestií jen z důvodu zisku skušeností. Postava se tak zlepšuje automaticky pokud je ve hře, a i nebojové postavy se nemusí spoléhat na DM odměny aby jejich hráči viděli nějaký postup. Celkově tento systém přímo podporuje RP hru. A i když samozřejmě není ideální a některé paradoxy díky systémy NWN přináší, tak se jedná o jedno z nejvydařenějších vylepšení Equilibrie. |