Bonusy a postihy subras
| Kategorie
| Možnosti pro vyspělé hráče
|
Zdroj
| Equilibrie
|
Stav
| Aktivní
|
ro kvalitně a pěkně hrající hráče je zde možnost zahrát si méně obvyklou postavu s nějakými bonusy ale i postihy.
Klasickým příkladem je drow, který v noci získává bonus k inteligenci a vůli, ovšem za dne na slunečním světle prakticky nevidí.
Počet ani rozmanitost takovýchto subras není omezen. Z tohoto důvodu zde ani není seznam definovaných subras - pokud
hráč vznese požadavek na hraní nějakého tvora mimo definované a prokáže svou způsobilost jej kvalitně hrát, tak není problém
nadefinovat takovouto subrasu dodatečně.
Možnosti jsou téměř neomezené i když vzhledem k omezeným možnostem enginu NWN limitace existují - to je již věcí dohody s WB.
Namátkou zde uveďme několik bonusů a postihů jenž jsou lehce definovatelné. Všechny možnosti lze vztáhnou podmínečně k množství
možností, např. denní době, životech, přítomnosti tvorů v okolí, oblasti, krajiny, únavě, hladu, čehokoliv...
Samozřejmě se nejedná o úplný seznam.
- Změna statistik postavy (vlastnosti, dovednosti, odbornosti)
- Změna vzhledu
- Grafické efekty
- Libovolné trvalé efekty a kouzla (např. ultravidění, slepota, ohnivý štít, atd...)
- Změna Equilibrijských systémů jako hlad, žízeň, únava...
- Změna přesvědčení a dalších abilit postavy
Tento systém musí na postavě jednou zapnout DM a tak postavu perzistentně označit její subrasou. Následně je již vše automatické.
Většina lidí a míst na Equilibrii je díky těsnému provázání se sférami dosti liberální a tolerantní. Jsou samozřejmě výjimky a rozdíly.
Multikulturní město s Magickou univerziitou jakým je Tirian je dosti volnomyšlenkářské a tolerantní, naproti tomu trpasličí město Hag Hargol
sice nevyžene majitele zlatých mincí, ale pokud vypadá divně tak ho místní obvykle pěkně vezmou na hůl a budou se koukat na něj skrz prsty.
Co není tolerováno prakticky nikde jsou démonické bytosti a drowové. Snad výjimkou v tomto směru byl nechvalně prosnulý Ostrov vyvrženců
kde údajně byly tolerovány a využívány i takovéto bestie. Avšak vzhledem k nedávným událostem, kdy drowové veřejně a bez okolků zabíjeli
otroky i řemeslníky na Ostrově vyvrženců což snižovalo zisky vrchnímu kapitánovi pirátů a dokonce mu to přivodilo ztrátu, tak prý bylo
vrchním kapitánem nařízeno, ať jeho muži každdou černou hubu raděj zabijí na potkání.
Drow v civilizovaných končinách je brán jako maximální ohrožení a to bez ohledu na jeho chování. V historii Desky je mnoho tragických
událostí jenž zapříčinili ať již přímo či nepřímo drowové a i v současné době je jejich hrozba stále aktuální. Drow polapený královskou
mocí je bez soudu zbraven svého bídného života a to takovým způsobem, aby se nemohl Znovuzrodit.
Pokud hráč chce hrát démonickou bytost či drowa a podobně, měl by kontaktovat DM pro zapnutí efektů subras a jako startovní místo je velmi
doporučován Ostrov vyvrženců. Přesto u takovýchto postav počítejte s nepříliš dlouhou životností pokud se nechají v civilizovaných končinách
poznat a chytit.
Tento příspěvek informuje o tom co pravděpodobně čeká postavu např. drowa ve světě a to kde hráč nalezne jakési zázemí,
s čím musí počítat a jak prodlouží životnost postavy. Vývoj situace na Ostrově vyvrženců v neprospěch drowů je reakcí na akce hráčských drowů,
kteří si jediné útočiště svým IC jednámím poštvali proti sobě. Hra za drowy se proto nedoporučuje a už vůbec není vhodná pro začínající hráče.