Vylepšení krajiny | Systémy | Kouzla, magie a modlitby | Dovednosti a odbornosti | Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť | Vylepšení AI |
Craft | Různé drobnosti | Možnosti pro vyspělé hráče | DM nástroje |
Equilibrie nabízí
Interference kouzel
Jednou z těchto nepříjemností je i možnost interference dvou kouzel aplikovaných v témže prostorovém výseku. V takovém případě je jedno z kouzel anulováno a jeho nespotřebovaná magie se neškodně rozptýlí do okolí. K interferenci nemusí ale může dojít. Kouzla jenž upravují prostor, hmotu či pole na témže místě prostoru či na témže objektu se mohou dostat do interference podle složitých prostoročasových závislostí, kde velkou roli hraje vzájemná poloha sfér, místo výskytu objektu, čas, provedení kouzel i v nemalé míře náhoda. Samozřejmě že spolu s vzrůstajícím počtem kouzel v daném prostoru či na daném objektu aktivních roste i pravděpodobnost interference dvou z nich. Zároveň bylo také pozorováno, že pakliže je působení kouzla pozorovatelné i nějakým vedlejším efektem, je pravděpodobnost interference takového kouzla vyšší. Tento systém efektivně ošetřuje permanentní naboostěné postavy - kleriky, mágy a zaklínače. Pakliže postava má na sobě jen několik málo kouzel navíc s neviditelnými projevy, tak je pravděpodobnost, že se nějaké kouzlo zinterferuje s jiným a tak se zruší, velmi malá. Ovšem v případě postavy obalené desítkami kouzel s mnoha zářícími efekty je pravděpodobnost interference již nezanedbatelná. A známe náhodu - k interferenci dojde zrovna v tu nejnevhodnější dobu a zrovna u toho nejnevhodnějšího kouzla... Něco z technikyAktivní kouzla jsou detekována podle efektů (jinak nejde). Každé aktivní kouzlo zvyšuje pravděpodobnost interference. A to podle modelu, že při přidání N+1-ního kouzla k N existujícím je Nx kumulativně vypočten součet pravděpodobnosti interference N kouzel se základní pravděpodobností. Vzhledem k tomu, že se jedná o náročný výpočet součtu polynomiální dvojité řady je provedena aproximace jednoduchou mocninnou řadou (na dolní části křivky přesnost do -15%). Z funkčních efektů kouzla se bere pouze první. Tj. například Ochrana před elementy má 6 funkčních efektů, ale vezme se pouze jeden. Z vizuálních efektů se bere každý efekt s pevnou pravděpodobností jenž je 2-násobkem základní pravděpodobnosti. Tj. např. Ochrana před elementy tak dodá do celkové pravděpodobnosti interference 1x pravděpodobnost za všechny funkční efekty + 1x 2-násobek základní pravděpodobnosti za vizuální efekt "sněžení". První vizuální efekt kouzla se nepočítá. To je z důvodu, že většina kouzel aplikuje i neviditelný vizuální efekt DUR_CESSANE_POSITIVE, který zajišťuje po vyprchání kouzla ono grafické Pššš nad hlavou postavy. Index vizuálního efektu na postavě bohužel zjistit nelze. Některá kouzla ovšem aplikují víc neviditelných vizuálních efektů, pak jsou ty po prvním započítávány jako viditelné jelikož nelze detekovat že jsou neviditelní. Jiná zase aplikují jen jeden efekt bez zmíněného neviditelného, tak jsou detekována zase naopak jako bezefektová. Do interference se nezapočívávají kouzla na předmětech (např. plaměnný meč), bonusy získané modlením či obětováním, bonusy subras, iounských kamenů atd... Započítávají se pouze bonusy získané kouzlem/modlitbou ať již z seslaného z hlavy, předmětu, nebo svitku. Pravděpodobnost že zinterferuje kouzlo s vizuálním efektem je 10x vyšší nežli že zinterferuje kouzlo bez vizuálního efektu. Něco z číselJelikož matemagici nemůžou spát a jsou nešťastní z nedostatku čísel je tu několik málo čísel z posledního upravení systému:
Několik radNěkolik málo rad jak se vyvarovat interferencí a jak s nimi žít:
Kouzla a modlitby, které mohou zinterferovatAura proti přesvědčení (Aura Versus Alignment) Aura slávy (Aura of Glory) Aura vitality (Aura of Vitality) Bitevní vřava (Battletide) Božská přízeň (Divine Favor) Božská síla (Divine Power) Býčí síla (Bull's Strength) Elementální štít (Elemental Shield) Hromadné maskování (Mass Camouflage) Hromadný spěch (Mass Haste) Jasnozřivost/Jasné slyšení (Clairaudience/Clairvoyance) Jednota s přírodou (One with the Land) Kamenná kůže (Stoneskin) Kočičí obratnost (Cat's Grace) Koule neviditelnosti (Invisibility Sphere) Koule nezranitelnosti (Globe of Invulnerability) Kouzelné brnění (Mage Armor) Kouzelné roucho (Magic Vestment) Kruh proti přesvědčení (Magic Circle Against Alignments) Krvavá zuřivost (Blood Frenzy) Kůra (Barkskin) Lepší útočiště (Etherealness) Liščí mazanost (Fox's Cunning) Magická odolnost (Spell Resistance) Maskování (Camouflage) Menší koule nezranitelnosti (Minor Globe of Invulnerability) Mestilův kyselinový štít (Mestil's Acid Sheath) Modlitba (Prayer) Nadpozemská záře (Equilibrie) Nadpozemský vzhled (Ethereal Visage) Nestvůrná regenerace (Monstrous Regeneration) Neurčitý štít (Entropic Shield) Neviditelnost (Invisibility) Obraz (Displacement) Odolej elementům (Resist Elements) Odolnost (Resistance) Odraz smrt (Death Ward) Ochrana před elementy (Protection From Elements) Ochrana před kouzly (Protection From Spells) Ochrana před negativní energií (Negative Energy Protection) Ochrana před nemocemi (Equilibrie) Ochrana před přesvědčením (Protection From Alignment) Orlí nádhera (Eagle's Splendor) Osobní elementární štít (Equilibrie) Plášť proti kouzlům (Spell Mantle) Požehnání (Bless) Pravdivé vidění (True Seeing) Předtucha (Premonition) Prohlédni neviditelnost (See Invisibility) Proměň sebe (Polymorph Self) Proměna (Shapechange) Regenerace (Regenerate) Rozjasnění (Clarity) Silnější kamenná kůže (Greater Stoneskin) Silnější ochranný plášť (Greater Spell Mantle) Shelgarnův štít čepelí (Equilibrie) Skrytá kamenná kůže (Equilibrie) Slabší ochranný plášť (Lesser Spell Mantle) Slabší vyčištění mysli (Lesser Mind Blank) Soví moudrost (Owl's Wisdom) Spěšný ústup (Expeditious Retreat) Stínový štít (Shadow Shield) Světlo (Light) Štít (Shield) Štít elektrické obrany (Equilibrie) Štít kyselinové obrany (Equilibrie) Štít ledové obrany (Equilibrie) Štít ohnivé obrany (Equilibrie) Štít víry (Shield of Faith) Štít zvukové obrany (Equilibrie) Tenserova proměna (Tenser's Transformation) Tlumič energie (Energy Buffer) Ultravidění (Ultravision) Útočiště (Sanctuary) Volnost pohybu (Freedom of Movement) Vyčištění mysli (Mind Blank) Vydrž elementy (Endure Elements) Vylepšená neviditelnost (Improved Invisibility) Vytrvalost (Endurance) Vzhled ducha (Ghostly Visage) Zbroj smrti (Death Armor) Znalost legend (Legend Lore) Zraňující šepot (Wounding Whispers) Zrychlení (Haste) Žalozpěv (Dirge) Železný žaludek (Ironguts) |