Vylepšení krajiny | Systémy | Kouzla, magie a modlitby | Dovednosti a odbornosti | Bestie, přítelíčci, summoni a jiná havěť | Vylepšení AI |
Craft | Různé drobnosti | Možnosti pro vyspělé hráče | DM nástroje |
Equilibrie nabízí
Magiony
Magiony se liší svou kapacitou (kolik magie se do nich vejde) a svým účinkem (jak moc posílí kouzlo). Existují i multimagiony u nichž je možné účinek nastavit v daném rozsahu. Magion lze aktivovat nebo jej mít neaktivní. Kouzla se posilují automaticky při seslání, pokud má mág u sebe aktivní magion - na posílení kouzla je mág upozorněn ihned po seslání a to tolikrát, kolikrát magion dodá kouzlu magii (kouzla si čerpají pro každý cíl zvlášť). Aktivní je vždy jen jeden z magionů mága - jakmile jeden zaktnivní ostatní se deaktivují. Pokud by přesto měl aktivních magionů více, tak se vezme náhodně jen jeden z nich. U každého magionu lze okamžitě zjistit jeho stav a aktivitu. Míra nabití a aktivita se totiž promítá v jeho jménu. Magiony jsou dosti nebezpečná magická věcička schraňující dosti značné množství magie. Proto pro bezpečnou manipulaci je nutné alespoň nějaké umění (levely) mága nebo zaklínače. Každý magion má tak i minimální bezpečnou úroveň - pokud uživatel má úroveň mága či zaklínače nižší vystavuje se riziku, že magion při použití vybuchne a uvolní najednou veškerou magii v něm uschovanou do sesilatele a bytostí kolem něj. Toto riziko roste s rozdílem úrovní uživatele a minimální bezpečné úrovně magionu. Používání magionu vyžaduje proto soustředění a koncentraci. Z tohoto důvodu je po seslání kouzla mág i poněkud více unaven. Míra únavy závisí na množství magie z magionu poskytnuté, jehož tok musí mág či zaklínač kontrolovat (mág vědomně, zaklínač podvědomně). Magiony byly vytvořeny pouze pro posílení útočných kouzel proti NPC bestiím, jenž jsou mnohem silnější a odolnější než s čímž počítají kouzla. Mág má tak možnost i jedním kouzlem pozabíjet útočící bestie, ovšem pokud obětuje nějaké množství zlata (nepřímo přes nabití magionu). Ačkoliv nejsem příznivcem (spíše odpůrcem) znalostí herní mechaniky a jejích hodů a čísel, tak musím uznat že v tomto případě je na místě nějaké údaje poskytnout: Magion si bere 1 jednotku magie za 1 hp zranění čehokoliv v dosahu kouzla. Pokud tedy například mág napálí maxovaný fireball do skupinky 4 bestií s využitím unopoloměrného magionu (účinek +150%), tak zranění jenž způsobí samotný fireball je 36 na bestii (6d6 maxovaně), s magionem 36*2.5=90. Z magionu se tedy odčerpá 4*(90-36)=216 bodů magie. V žádném případě se tak nejedná o maximalizaci kouzlících povolání, pouze o možnost mága či zaklínače projevit za určitou oběť ve vypjaté situaci svou moc velmi účinným kouzlem. Nemožnost používat magiony posílená kouzla jako na běžícím pásu je daná jak jejich cenou, tak i stoupající únavou sesilatele - mág s velmi mocným magionem může tak jedním kouzlem pobít nepřátele ale dále je efektivně zneschopněn akce a musí si urychleně odpočinout, jinak riskuje smrt. Seznam kouzel jenž mohou čerpat magii z magionu Jedná se pouze o kouzla pro čaroděje a zaklínače. Bohužel některá vhodná kouzla jenž chybí v tomto seznamu nejsou zatím upravena neboť využívají hakově předdefinované účinky do kterých prakticky skriptově nelze zasáhnout. 0. okruh - Kyselinový střik (Acid splash) |