Náhodný NPC a pohyb po trasách
| Kategorie
| Vylepšení AI
|
Zdroj
| Equilibrie
|
Stav
| Aktivní
|
PC na Equilibrii se samozřejmě náhodně pohybují v oblastech jim určených. Ovšem tento pohyb je upravený
oproti standardu a doplněn o některá zdokonalení. Předně se podařilo eliminovat chybu s útočením NPC
postav na dveře, dále pak při ovládnutí NPC postavy DM je (s určitým zpožděním) vypnut náhodný pohyb postavy,
NPC postavy se nezačínají pohybovat všechny naráz jako na povel, atd...
Postavy chodící po předem daných trasách mají vylepšení, že nemusí (ale mohou) svou trasu sledovat
přesně - tu mohou učinit odbočku, tam si zkrátit cestu, tu se projít náhodně k něčemu co je zaujalo atd..
Celkový dojem při pozorování takového NPC při pohybu je mnohem přirozenější.
Některá NPC se bojí postav, zejména se jedná o divoká zvířata, a raději poodejdou nebo utečou o kus dál.
Jiná zvířata zase loví ve zběsilém trysku a pseudonáhodných piruetách - např. netopýři.
Jiné NPC jsou upraveny tak, aby si mezi sebou hrály - zejména patrný je tento jev u NPC dětí, které běhají
po celé lokaci, tam se seběhnou dohromady, tu sledují jednoho ze své skupinky, za chvíli se rozprchnou všude
kolem a následně třeba se navzájem hledají a honí. Někdy do hry přiberou i štěně nebo psa.
Podobně reagují i hejna slepic, mláďata domácích zvířat dovádí okolo svých rodičů apod...
Při procházení vesnicí tak okolí nebudí statickým dojmem.